A Jóga Alapismeretei – VI. Önátadás [Megadás]

Print Friendly, PDF & Email

Előző rész
Folytatás

K: Önátadás nélkül nem lehetséges átalakítani a lényt?

A: Ha nincs önátadás, akkor nem lehetséges a teljes lény átalakítása.

 

K: Mikor kezdődik el a valódi önátadás a szadhaknál?

A: Akkor kezdődik, amikor létrejön az igazi ön-felajánlás.

 

K: Hogyan valósítható meg az igazi ön-felajánlás?

A: Úgy, hogy nem követjük az egót és a vágyat. Az ego és a vágy akadályozza meg az önátadást.

 

K: Mi az a jel, ami arra utal, a szadhak eltökéltségének, hogy átadja magát az Isteninek, gyakorlati kihatása van az életére?

A: A jel az, hogy kétség vagy lázadás vagy követelés vagy pedig feltétel nélküli teljes engedelmesség van benne, és hogy válaszol minden isteni hatásra és elutasít mindent, ami nem az Istenitől van.

 

K: Nem igaz, hogy még az önátadás ismételt, eltökélt szándéka ellenére is a régi szokások útjában állnak annak hatékony megvalósításának?

A: Igen, mindenképp – mindig azt teszik, amíg nem teljes az őszinteség és tisztaság és önátadás.

 

K. Mi a leghatékonyabb módja, hogy az önátadásra való eltökélt szándékot gyorsan eredményessé tegyük?

A: Az abszolút őszinteség.

 

K: Mikor veszi át maga az Isteni a szadhanát teljesen, és végzi el a szadhakok helyett?

A: Amikor feladják az egójukat.

 

K: Mit jelent az, hogy az Isteni veszi át a szadhanát?

A: Amikor az Isteni Erő az, amely végrehajtja az egész Jógát és a cselekedeteket, egy közvetlen ténykedés által, amelynek tudatában van a szadhak.

 

K: Hogyan tudhatjuk, hogy a szadhanánkat átvette az Isteni?

A: Lehet érezni.

 

K: A Gíta fő titka az Isteninek való önátadás az összes dharma elutasítása által, “Szarva Dharmán paritjadzsja.” Mit jelent a “szarva dharmán?”

A: Minden formáció, amely az elme előnyben részesítésein, a vitális vágyain és a fizikainak a szokásaihoz való kötődésein alapul.

 

K: Lehetséges a szadhak számára, hogy a szadhanája kezdetétől fogva elutasítsa az összes dharmát?

A: Nem, ez időbe telik – de az önátadás akarása meg kell, hogy legyen.

 

K: Ahhoz, hogy felajánljuk a természet összes folyamatát az Isteninek, először arra van szükség, hogy észrevegyük őket. Hogyan lehet az észlelésnek ezt a képességét megbízhatóvá és teljessé tenni?

A: Úgy, hogy éberen szemlélünk és észlelünk, és nem engedjük, hogy bármi is elkerülje az észlelésünket önmagunk megfigyelése során, és arra törekszünk, hogy még nagyobb legyen az éleslátásunk ereje, amíg nem lesz teljes.

 

K: Mi a különbség az aktív és a passzív önátadás között?

A: Aktív önátadás az, amikor egyesítjük az akaratunkat az Isteni Akarattal, elutasítjuk, ami nem az Isteni, hozzájárulunk ahhoz, ami az Isteni. A passzív önátadás az, amikor mindent teljesen az Istenire hagyunk – ezt kevesen tudják valóban megtenni, mert a gyakorlatban kiderül, hogy az alacsonyabb természetnek adjuk át magunkat, az Isteninek való önátadás ürügyével.

 

K: Mit jelent a “Részletes önátadás” – az a virág, amelyet néha ad az Anya?

A: Minden cselekedetben és természetünk minden részletében való önátadást.

 

K: Igaz az, hogy amíg nem teljes a szadhak őszintesége és önátadása, addig sok szenvedésen kell keresztül mennie?

A: Nem kell, hogy szenvedjen, ha az igazi módszert követi, de a nehézségeket kezelnie kell.

 

K: A “Beszélgetések”-ben az Anya azt mondja, ha a központi lény átadja magát, akkor megszűnik a legfőbb nehézség. Mi a központi lény? A pszichikai?

A: A központi lény a Purusa. Ha átadja magát, akkor az összes többi lényt fel lehet ajánlani az Isteninek, és előtérbe lehet hozni a pszichikai lényt.

 

K: Mi a funkciója ennek a Purusának, amelyről azt mondod, hogy a központi lény, és hol helyezkedik el?

A: A Purusa a tudatos lény, amely fenntartja a Természet összes működését. Nincs meghatározott helye, de központi lényként általában az ādhār fölött áll – ez válik a mentális, vitális, fizikai és pszichikai lénnyé is.

 

K: A Purusa az emberben a lélek?

A: Nem, a pszichikai lény a lélek.

 

K: Meddig tart, amíg a Purusa teljesen átadja magát az Isteninek?

A: Ennek nincs rögzített ideje.

 

K: Hogyan tudjuk gyorsan átadni a Purusát az Isteninek?

A. Törekvéssel és az Isteni Kegyelem által.

 

K: A Purusa az, aki hozzájárul az Anya Erejének és Kegyelmének működéséhez a lényben?

A: Igen.

 

K: Az összes lény (mentális, vitális, fizikai és pszichikai) a Purusa hatása alatt van?

A: Bizonyos tekintetben felügyeli őket mind.

 

K: Ha a Purusa nem járul hozzá az Anya Kegyelmének működéséhez, akkor megakadályozza, hogy a többi lény megkapja vagy érezze az Anya Kegyelmét az átalakulás céljából?

A: Nem. A Purusa gyakran visszahúzódik, és hagyja, hogy a többi lény adjon hozzájárulást vagy érezzen helyette.

 

K: Amikor a szadhak érzi lejönni az Anya Kegyelmét magába, az az Anya beleegyezésének tulajdonítható?

A: Mit értesz beleegyezés alatt? Az Anya Kegyelme az Anya akarata miatt jön le. A Purusa elfogadhatja vagy elutasíthatja a Kegyelmet.

 Sri Aurobindo: Elements of Yoga

2 hozzászólás

  1. Csáki György
    aug 26, 2013

    Úgy érzem ehhez kapcsolódik az alábbi részlet…

    http://gis.erda.hu/html/satprem/1967_05_11.htm

  2. Miklos
    szept 10, 2013

    Csodálatos

Hozzászólás a(z) Miklos bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .