Ádes — Parancs

Print Friendly, PDF & Email

Ami az Ádest illeti, az emberek anélkül beszélnek az Ádesről, hogy megtennék a szükséges megkülönböztetéseket, de ezeket a megkülönböztetéseket meg kell tenni. Az Isteni sok módon beszél hozzánk, és nem mindig a parancsoló Ádes az, ami jön. Ha az jön, akkor az világos és ellenállhatatlan, az elmének engedelmeskednie kell, és semmilyen kérdésre sincs lehetőség, még akkor sem, ha az, ami jön, ellentétes a mentális intelligencia előre megalkotott elképzeléseivel. Ilyen Ádest kaptam, amikor eljöttem Pondicherry-be. De ami elhangzik, az gyakrabban egy sejtetés, vagy még kevesebb is, pusztán egy utalás, amelyet az elme lehet, hogy nem követ, mert nem gyakorol hatást a parancsoló szükségszerűségével. Ez valami, amit fent az Igazság megnyilvánított, de nem írt elő, de talán még nem is nyilvánított meg, hanem csak sugalmazott.

Letter on Yoga I.
Integral Yoga and Other Paths
40. o.

 

Ez a fajta megnyilvánulás (Ádes) nagyon gyakran jön a jóga gyakorlásának egy bizonyos szintjén. Az a tapasztalatom, hogy nem a legmagasabb forrásból jön, és nem lehet rá támaszkodni, és jobb várni, amíg nem vagyunk képesek belépni egy magasabb tudatba és egy nagyobb igazságba, mint amit ezen közlések bármelyike is képvisel. Időnként egy köztes sík lényeitől jönnek, akik a szádhakot valamilyen munkára vagy célra akarják használni. Sok szádhak elfogadja ezt, és egyeseknek, bár egyáltalán nem mindnek, sikerül is valamit megtenniük, de ez gyakran a jóga nagyobb céljainak az árán történik. Más esetekben olyan lényektől jönnek, akik ellenségesek a szádhanával szemben, és szeretnék tönkretenni azzal, hogy felkeltik az ambíciót, egy nagy munka illúzióját vagy az ego valamely más formáját. Minden szádhaknak magának kell eldöntenie (hacsak nincs Guruja, hogy vezesse őt), hogy kísértésként vagy küldetésként kezelje.

Letter on Yoga III.
Experiences of the Inner and the Cosmic Consciousness
779. o.

 

Az Ádes és a Dársan a szádhana egy olyan stádiumának az elemei, ahol még nagy a távolság az egyesülés közelebbi állapotától. Az elme és vitális a Dársanon keresztül keresi a kapcsolatot és az Ádesen keresztül a vezetést. Amire a jógánkban célként törekszünk, az az folytonos egyesülés és jelenlét és az Isteni irányítása minden pillanatban. A mentális és vitális síkon azonban ez általában tökéletlen marad, és nagy esély van a tévedésre. A szupramentalizálás az, amelyen keresztül a cselekvésben ennek az Isteni egyesülésnek a tökéletes igazsága megvalósulhat.

Letter on Yoga II.
Sadhana through Love and Devotion
1056. o.

Submit a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .